27.3.08

Bojkot sponsorów chińskiej olimpiady ?

Dwa razy pisałem o sytuacji w Chinach i ewentualnym bojkocie olimpiady. Większość malkontentów narzekała, że teraz to za późno i w ogóle nie ma sensu. Tymczasem jednak warto czasem coś zrobić z wyjątkiem siedzenia z piwem przed ekranem monitorów i oglądaniem (wiadomo jakich filmików). Nie będę przytaczał tego co na co dzień pisze prasa o sytuacji w Chinach i Tybecie. Wrzucę tylko linkę do jednego artykuły na portalu gazety.pl. Myślicie, że bojkot produktów Coca – Coli i Adidasa przez kilkudziesięciu polskich dawnych opozycjonistów nie zostanie zauważony przez koncerny? Nie zastanowią się nad tym ? Rozumiem, że dla szefów Coca Coli nie mają znaczenia akcje organizacji praw człowieka (pisałem o tym kilka miesięcy temu) ale to chyba da im coś do zrozumienia. Czy to wpłynie na chiński reżim ? Nie wiem sam, ale pokaże, że świat nie jest obojętny wobec łamania praw człowieka delikatnie mówiąc …

A już po olimpiadzie myślę, że ktoś powinien się zastanowić co z MKOLTen bastion żądzy pieniądza powinien wreszcie paść …

8 Comments:

At 27 marca, 2008 14:16, Anonymous Anonimowy said...

Uważam, że to znakomity pomysł - próba uderzenia w najczulszy punkt korporacji - w zysk. Poczekajmy, może okaże się, że sponsorzy Chin tracą pieniądze z powodu wspierania chińskich przywódców? A wtedy nikt, żaden koncern, żaden rząd, nie przejdzie nad sprawą obojętnie...

Zgadzam się także, żeby przyjrzeć się dokładnie i szczegółowo MKOL-owi! To jest dopiero kororacja!

 
At 27 marca, 2008 19:42, Blogger Mireio said...

Jestem za prześwietleniem MKOLu. Zadecydowali o przyznaniu igrzysk
Pekinowi. Czego się spodziewali??
Jeśli chodzi o bojkot sponsorów olimpiady to szczerze mówiąc jakoś nie chce mi się wierzyć żeby największe koncerny zrezygnowały ze sponsorowania takiej imprezy. Mimo wszystko korzyści chyba są większe niż straty z ich punktu widzenia.
Jestem ciekawa jak sytuacja się rozwinie. Jeżeli atmosfera protestu rozszerzy się na inne kraje, jeżeli rządy tych krajów przestaną być obojętne to jest nadzieja. Tylko w grupie jest tu siła. Pojedyncze głosy niestety nic nie zmienią.

 
At 28 marca, 2008 00:17, Anonymous Anonimowy said...

dlaczego tylko 2 sponsorow
i dlaczego akurat tych?
jest w koncu co bojkotowac: http://analogicznie.files.wordpress.com/2008/03/tybet.jpg
dla wolnosci troche ciasno

 
At 28 marca, 2008 06:28, Blogger pinio said...

analogicznie:
uwielbiam takie uwagi. Zawsze znajdzie się ktoś kto zapyta dlaczego tylko itd, itp. Sorry, a zrobiłęś coś więcej niż zamierzają zrobić pomysłodawcy tego bojkotu ? Czy siedzisz przy kompie z piwkiem ? Nie twierdzę, że ja jakoś aktywnie działam, ale nie krytykuję wszystkiego co zrobią, napiszą inni...

Cola i Adidas to potężne firmy, ich bojkot jest spektakularny , a Ty pytasz o inne firmy ...

 
At 28 marca, 2008 08:45, Blogger Tomek said...

witam, sponsorów jest więcej
http://www.olympic.org/uk/organisation/facts/programme/sponsors_uk.asp

 
At 28 marca, 2008 18:29, Anonymous Anonimowy said...

1. Swoją pocztę elektroniczną opatrzyłem następującym podpisem:
Bojkotuję sponsorów olimpiady w Pekinie - Coca-Colę i Adidas.
http://www.tybet.org.pl/


2. Wysłałem do Coca-Coli (info@cocacola.pl) i Adidasa (recepcja@adidas.com.pl) poniższy tekst:

Szanowni Państwo,

Informuję, że w związku ze sponsorowaniem przez Waszą firmę Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, stolicy łamiących prawa człowieka Chin, nie będę kupował produktów opatrzonych logo Waszej firmy. Dołożę też wszelkich starań, aby zachęcić do tego samego wszystkich moich przyjaciół i znajomych.

Z poważaniem
(-)


3. Zachęcam wszystkich do pójścia w moje ślady.

 
At 28 marca, 2008 23:53, Anonymous Anonimowy said...

piniu
nie irytuj sie tak bardzo
odrozniasz pytanie od krytyki?
czy ty pytasz tylko wowczas gdy krytykujesz?
pytam, bo sponsorow duzych, moznych jest wielu
ale jakos tylko tych dwoch
ciebie to nie dziwi?
bo mnie tak
i co z tego ze siedze z piwkiem?
czasem siedze z piwkiem, czasem nie
a coz ty zrobiles poza swietym oburzeniem na blogasku?
luz men
trzymaj dystans
swiata nie zbawisz, a wrzodow dostaniesz

 
At 29 marca, 2008 07:48, Blogger pinio said...

analogicznie:
co do piwa :
jeżeli nie widzisz ironicznego nawiązania do wypowiedzi b. premiera to cóż ...
co do działania:
Pisałem o czepianiu się akurat opozycjonistów i ich planowanego bojkotu dwóch multikorporacji. Ja się ze swoim działaniem nie obnoszę.
Co do tych akurat dwóch firm:
pewnie, że można pytać. A ja też mogę zapytać, że może Ci wszyscy pytający np. są pracownikami tych firm i dlatego chcą odwrócić od siebie uwagę ?
Co do dobrych rad.
Dziękuję serdecznie, miło, że martwisz się o moje zdrowie, ale nie przeceniaj komentów na blogu. Nie powodują moich wrzodów ani innych dolegliwości.

 

Prześlij komentarz

<< Home