17.5.08

Pozbawiać anonimowości pijanych kierowców ?

Ostatni tydzień przyniósł większa niż zwykle liczbę drastycznych wypadków drogowych spowodowanych przez pijanych kierowców. Tradycyjnie w takich przypadkach aktywna jest policja, która domaga się ujawniania danych personalnych i wizerunków sprawców wypadków. Oczywiście z takim wnioskiem mogą do prokuratury wystąpić jedynie dziennikarze, ale nieoficjalnie mówi się, że policja naciska na śledczych by robili to z własnej inicjatywy. Jestem przeciwny ujawnianiu wizerunków i danych przed prawomocnym wyrokiem. Złośliwie mógłbym powiedzieć, że policjanci nie są tak gorliwi w przypadkach gdy zatrzymywani są pijani funkcjonariusze za kierownicą. No ale nie o to chodzi. We Wrocławiu znajomi policjanci tłumaczą, że wizerunek jest potrzebny by ostrzegać kierowców, że nie będą anonimowi jak będą jeździć po pijaku. Ale już przecież dawno stwierdzono, że pijany nie myśli o konsekwencjach tego, że siada za kierownicą, tym bardziej, że ujawnione zostaną jego wizerunek i dane. I dochodzi do tego, że mordercom przysługuje anonimowość i ochrona danych a pijanym kierowcom nie. Nie miałbym nic przeciwko temu gdyby w wyroku zapadło postanowienie o ujawnieniu danych. Bo to jest kara. A nie można karać przed skazaniem ... A już pomijając pijanego potencjalnego zabójcę – kiedy on trafi do aresztu pozostaje jego (w niczym nie winna) rodzina, na której odbija się postępowanie pijanego krewnego i to ona cierpi...

9 Comments:

At 17 maja, 2008 21:17, Anonymous Anonimowy said...

Szczerze mowiac gowno mnie obchodza prawa pijanych sqrwieli; moze raczej powinno sie ostrzegac potencjalne ofiary?

 
At 17 maja, 2008 21:59, Blogger pinio said...

hmm, co masz na myśli pisząc o ostrzeganiu potencjalnych ofiar ? Przecież nikt się nie spodziewa, że zostanie rozjechany lub, że wjedzie w niego pijany morderca. Nie chodzi o litowanie się nad pijanymi zabójcami. Chodzi o prawo. Prawo to prawo. I należy je przestrzegać. Kto wie czyje wizerunki chciałaby policja ujawniać w dalaszej przyszłości ...

 
At 18 maja, 2008 15:40, Anonymous Anonimowy said...

co do ostrzegania ofiar - jak niby ma mnie ostrzec i przed czym opublikowanie wizerunku pijanego kierowcy? co mi to w ogóle da? przyglądacie się twarzom kierowców jadącym z naprzeciwka czy co?
nawet jeśli skazany zostanie mój sąsiad to co to zmienia w mojej sytuacji na drodze?
ja tam uważam, że powinna istnieć rządowa strona internetowa z wizerunkami kierowców lub przynajmniej opublikowanymi wszystkimi wyrokami - po to, by ich piętnować wśród znajomych i by przestrzegać innych, że też tam mogą trafić. ale nie używajmy w dyskusji o tym idiotycznych argumentów o ofiarach.

 
At 20 maja, 2008 08:28, Anonymous Anonimowy said...

"idootyczne argumenty o ofiarach" Sami widzicie do czego doprowadzila kretynizacja prawa. Wyglada na to ze bardziej martwicie sie prawami pijanych bydlakow za kierownica niz ich ofiar.

 
At 20 maja, 2008 08:34, Blogger pinio said...

anonimowy:
bez przesady. Ja nie martwię się bardziej prawami pijanych kierowców niż ich ofiar. Uważam, że publikacje wizerunków nie mają żadnego przełożenia na sytuację potencjalnych ofiar. A mój wpis dotyczył samej publikacji i jej zgodności z prawem ...

 
At 20 maja, 2008 19:04, Anonymous Anonimowy said...

anonimowy - nawet nie chciało ci się przeczytać postu i w ogóle zrozumieć o co w nim chodzi. sam sobie odpowiedz kto jest kretynem. wskaż nam co i komu daje takie ostrzeżenie? pinio spytał o to samo. idziesz lub jedziesz ulicą i co - wypatrujesz pijanych kierowców? jak ich niby zobaczysz i rozpoznasz za kierownicą?

 
At 20 maja, 2008 20:15, Anonymous Anonimowy said...

A nie przyszlo wam do glowy ze w malych miasteczkach, na wsiach (= upowszechnianie zdjec)to moze dzialac? np duze zdjecia przy dyskotekach, moze czas na brak przyzwolenia, ostracyzm. Sami sobie odpowiedzcie po czyjej jestescie stronie, ja jestem 'skrzywiony, bo doswiadczony.

 
At 21 maja, 2008 09:19, Blogger pinio said...

przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to co napisałem. Czy ja jestem przeciwko ujawnianiu wizerunków wogóle ? czy przed prawomocnym wyrokiem ? A teksty typu - "po której jesteście stronie" to jakbym Ziobrę słyszał ...

 
At 21 maja, 2008 18:06, Anonymous Anonimowy said...

@pinio

masz dobry sluch...

 

Prześlij komentarz

<< Home