11.6.07

Waldemar Szadny (PO) - pierwszy polski poseł, który uruchomił dyżur poselski w blogu

Przeczytałem o tym w Onecie. Oto poseł Waldemar Szadny (PO) z Gorzowa Wielkopolskiego oznajmił w swoim blogu, że otwiera internetowy dyżur poselski. Jako pierwszy polski parlamentarzysta!

Poseł Szadny tak tłumaczy swoją inicjatywę:
Jestem świadomy, że tradycyjne dyżury poselskie, nie są w stanie załatwić wszystkich spraw obywateli. Ten rodzaj nazwijmy go internetowego dyżuru poselskiego też nie. Jednak zarówno większy i częstszy kontakt z Państwem za pomocą Internetu na pewno zwiększy w znacznym stopniu efektywność tradycyjnego dyżuru poselskiego.

Szanowni Panstwo! Jeżeli uważacie, że jakiś zapis prawny lub ustawa narusza wolności obywatelskie, jest niezgodny/a z konstytucją lub prawem UE piszcie do mnie na mój adres mailowy: waldemarszadny@wp.pl, lub po prostu na blog. Jestem świadomy, że na wszystkie z nich nie odpowiem ale będę się starał w formie interpelacji aktywnie działać na rzecz większości z nich. Będę również Państwu odpowiadał na blogu w określonych odstępach czasu jakie interpelacje przygotowałem i jaka jest na nią odpowiedź poszczególnego ministra. Niektóre z nich będę zamieszczał także na blogu.
Wspaniały pomysł. Poseł Szadny - jako kolejny polski polityk - zrozumiał, że nie ma to jak bezpośrednia komunikacja z wyborcami. Zaś zachęcając do internetowej dyskusji o projektach ustaw, zbliżył się do modelu uprawiania polityki a la Wikipedia. Czyli do formułowania i cyzelowania treści politycznych w stałej i pełnej współpracy ze zwykłymi obywatelami.

Na co musi uważać poseł Szadny? Na tłumy internetowych meneli, trolli i spamerów. Mam nadzieję, że nie odstraszą go od rozwijania działalności politycznej w internecie. Dobrze byłoby, gdyby podumał nad jakimś skutecznym sposobem zarządzania taką stroną. Bo nie wierzę, że puszczenie na pełen żywioł dyskusji o projektach ustaw powiedzie się na dłuższą metę. Zwłaszcza że blog Szadnego jest w zasobach Onetu, największego portalu w Polsce. Prędzej czy później gorzowski poseł będzie musiał zacząć selekcjonować internautów włączających się w dyskusje na jego stronie.

Jestem ciekaw, jak rozwinie się blog Szadnego. Na pewno już dziś staje się ważnym i jasnym punktem polskiej blogosfery politycznej.

Przypomnę, że od początku lutego opolski radny miejski Patryk Jaki (PO) dyżuruje w poniedziałki na gadu-gadu (nr 2145351).

Co sądzicie o inicjatywie posła Szadnego?

1 Comments:

At 11 czerwca, 2007 22:09, Anonymous Anonimowy said...

Zobaczymy jak wyjdzie w praniu :) Zamierzam przetestować :D

 

Prześlij komentarz

<< Home