11.11.09

Będzie nowa płyta Aliansu??!!

Przestawali w to wierzyć nawet najwięksi miłośnicy pilsko-poznańskiego bandu. W końcu zapowiadający płytę singiel "Nielegalni" nagrany został w 2005 roku.

Alians znam niemal od zawsze, tzn. od początku istnienia grupy. Kiedyś nawet bliżej kumplowaliśmy się z Kazim, Dósiołkiem i Korabolem. Okazją do spotkań były koncerty w całej Polsce. Czasami zresztą moje FATE grało z Aliansem koncerty. Na spotkanie i każdą kolejną płytę czekałem z wielką niecierpliwością. Udawało mi się nawet zdobywać nowości na trochę przed wydaniem 8-)
Ale to oczywiście dawne czasy. Parę lat jednak wspominam bardzo miło. I pewnie dlatego dużym sentymentem darzę zespół Kaziego. Choć kolejne płyty coraz mniej przekonywały. Żadna z nich nie dorównała już Mega Yodze i Gavroche. Choć najwspanialsze były zawsze koncerty, które porywały publiczność. Ot dla przypomnienia może kawałek występu z 1994 roku ze Zgorzelca:



Taaak. Jakość nie jest najlepsza, ale kto wtedy zwracał na to uwagę.
Wracając jednak do tematu. Singiel został nagrany w grudniu 2005 roku. Od tego czasu - cisza. Już myślałem, że z nową płytą Aliansu będzie jak z nowym FATE. Ale na szczęście nie. Niedawno dostałem wiadomość od Kaziego, że płyta "Egzystencjonalna rzeźnia" jednak będzie!
Opóźnienie spowodowane było wypadkiem perkusisty i zmianami personalnymi. Wyda ją już nie Pasażer czyli wytwórnia Bezkoca, a szczeciński Jimmy Jazz Rec.

Czekając na płytę, warto sobie przypomnieć teledysk do Nielegalnych:


Warto też obejrzeć koncertowe wykonanie Generacji, która także znajdzie się na nowej płycie:


Nie mogę też odmówić sobie zamieszczenia fragmentów dwóch kawałków z Brylfestiwalu z 2007 roku. Pokazuje, że na koncerty Aliansu wciąż warto chodzić!!!



Etykiety: , , , , , , , , , , ,

3 Comments:

At 12 listopada, 2009 19:14, Anonymous Invictus said...

Panie Redaktorze - z nieoficjalnych źródeł wiem, że Alians znów wkrótce zagra we Wrocławiu lub w Oławie :) nowy materiał też już słyszałem i jest niezły (a był jeszcze niezmasterowany) ;> Tak więc czekamy,czekamy...

 
At 13 listopada, 2009 16:43, Blogger igorowski said...

Wszystko wskazuje na to, że tzw. "scena" właśnie wydała ekskomunikę na Kaziego i resztę:
http://forum.hard-core.pl/viewtopic.php?f=2&t=34067

 
At 15 listopada, 2009 22:00, Anonymous mk said...

Panie, jak scena zagnie na kogoś parol, to nie ma zmiłuj ;)
Mainstream ma swój IPN, a dla rozplotkowanej sceny internecik i fora to chyba błogosławieństwo. Zresztą o tym, że to tylko pomniejszenie relacji "dużego" świata pisał chyba kiedyś Piszpunt.
Ja mam sentyment do kapeli. I nawet byłem w studio zdaje się pod Nowym Targiem, jak nagrywali płytę z takim panem Holendrem.

 

Prześlij komentarz

<< Home