Nie czekaj na wybory - wiej do Londynu
"Nie czekaj na wybory - uciekaj już teraz", "rozdajemy bilety do Londynu i kasę na dobry początek". To nie żart, ani kampania społeczna. To nowy konkurs radia Roxy FM, szczegóły znajdziecie tutaj. Akcja połączona z konkursem wystartowała dzisiaj (1 października).
To chyba pierwszy w Polsce projekt marketingowy, który namawia obywateli do masowego opuszczania kraju. Powodem jest oczywiście polityka i kolejna zmiana sejmowej układanki (jeśli takowa będzie po wyborach). Akcja stacji Roxy FM może trafić na podatny grunt, bo partyjne szarady i kłótnie polityków coraz bardziej zaczynają przypominać rynsztokową wersję serialu "Moda na sukces", niż szlachetne "demokratyczne wątpliwości", o których pisał choćby Alexis de Tocqueville.
Nagrywanie "wyborczych transakcji", wzajemne obrzucanie się błotem, "wojna" na spoty i ogniskowanie kampanii wokół blokowania przeciwnika - to niewątpliwy "urok" tegorocznej kampanii. Już nikt nie dyskutuje o programach, gospodarce, kierunkach rozwoju kraju. Partie tego nie robią, bo nikogo to nie interesuje - ani mediów, ani wyborców.
Wybory coraz bardziej przypominają show w stylu "Tańca z gwiazdami": szybko, ostro, plotkarsko.
Podczas tegorocznej kampanii brakuje nie tylko merytorycznej dyskusji. Partie nie postarały się nawet o zaprezentowanie swoich zintegrowanych, pozytywnych i samodzielnych wizerunków. Właściwie wszyscy pokazują się w opozycji do czegoś. Jeśli założymy, że każda rewolucja jest przewrotną kontynuacją obalanego ustroju, to polska kampania nie jest niczym więcej, ani niczym mniej, od tego, czego można byłoby spodziewać się po siedemnastu latach demokracji w Polsce.
Natomiast z punktu widzenia marketingowego, w obszarze polskiej polityki mamy zazwyczaj do czynienia z dwiema skrajnymi postawami: totalnym buraczyzmem i bezczelnością, albo skrojonym w PR-owskiej pracowni wizerunkiem plastikowych liderów, którzy tak perfekcyjnie przemawiają ciałem, układem rąk, mimiką twarzy, że aż są nienaturalni.
Kampania kampanią i zapewne najostrzejsze momenty jeszcze przed nami. Jednak już chyba nic tak bardziej nie wyrazi ogólnego "doła" jak konkursowa akcja Roxy FM. "Nie czekaj na wybory - uciekaj już teraz"! Choć w sumie nie ma się z czego śmiać.
9 Comments:
Pat o tym nie wspomniała ale właścicielem Roxy FM jest Agora.
A ostatnio w uzupełnieniu sytuacji politycznej popularne stało się powiedzenie: "Jeśli nie masz jeszcze prawa głosu weź udział w akcji *schowaj babci dowód*"
"schowaj babci dowód"
A do eutanazji tych starszych osób, które myślą inaczej, to autorzy akcji jeszcze nie namawiają?
Pinio,
No właśnie - to jest arcyciekawy wątek. Właścicielem Roxy FM jest Agora. Tymczasem "Gazeta Wyborcza" - a więc okręt flagowy Agory - podjęła zmasowaną akcję namawiania ludzi do startu w wyborach.
Zadziwiająca niespójność jak na tak dobrze zorganizowaną firmę.
Łukasz a zajrzyj na stronę Agory. Tam jest napisane, że portal gazeta.pl będzie wspierał tę kampanię Roxy FM. Nie trzeba chyba być geniuszem by wysnuć pewne wnioski ...
Pinio,
Widzę, że rodzi nam się dość mocny temat... Jeśli Gazeta.pl wesprze tę kampanię, to ja już kompletnie nie rozumiem stosunku Agory do wyborów.
Oto wpis ze strony Agory:
„Misja ratunkowa” potrwa do 19 października. Będzie ją wspierać kampania promocyjna prowadzona na antenie radia oraz na portalach internetowych Gazeta.pl i WP.pl. W kampanii zaplanowanej przez Radio Roxy FM wykorzystano kreacje autorstwa firmy One-2-One.
http://www.agora.pl/agora_pl/1,66476,4506553.html
A ja się nie zgadzam, że kampania jest nijaka. Owszem, nijaką prowadzi PO. Natomiast dwie partie - PSL i przede wszystkim PiS - mają bardzo spójną i sensowną drogę docierania do wyborców.
Polecam zwłaszcza dzisiejsze przemówienie Jarosława. Dla mnie - mistrzostwo świata, niezależnie od osobistych sympatii. Tak właśnie wygrywa się wybory. To była mowa męża stanu.
Wykształconym bucom wmowiono, ze jak będą czytać/słuchać/ogladać lewackie media, o. Michnika, GW...
to automatycznie zostaną zaliczeni do tej LEPSZEJ, bo oświeconej kategorii ludzi...
Wmówiono im, że dzięki temu bezmyślnemu czytactwu/ogladactwu zyskają akces przynależności do tej wysublimowanej elytarnej oświeconej europejskiej elyty elyt..
Wiec ci durnie... podłechtani takimi komplementami i możliwościami... z wielką ochotą zechcieli zostać ot tak za friko namaszczeni na ludzi Nowej Ery... na Nowego Lepszego Człowieka... Spodobało im sie to tanie proso... i bardzo szybko poczuli wielką przyjemność z wirtualnej przynależności do tej Nowej Rasy NADLUDZI...
Tym leniom nie chce sie samodzielnie myśleć... a wielką dumą napawa ich to, ze potrafią czytać i pisać... i że już wiedzą CO(!) powinno sie czytać... i ta świadomość sprawia, ze rosną jak na drożdżach te nieomylne już buce... uważający sie za lepszą kategorię ludzi... za nową Rasę Panów...
----
Do radia TOK FM dzwoni facet i wyp. się na tematy polityczne:
Część 1: http://youtube.com/watch?v=c1AePmHk2Ug
Część 2: http://youtube.com/watch?v=hOKzjQZry3Q
Gdyby teraz ktoś z opozycji, czy tez tych łże-dziennikarzy powiedzial prawdę, to juz bym tym lewackim bucom nie uwierzył!!!
Ta niewyobrażalna, histeryczna orgia wszelkiego typu kłamstw, pomówień, oszczerstw itp... Ta orgia medialna która trwa nieprzerwanie od czasu wygranych wyborów przez PiS, spowodowała...
ze nawet gdyby teraz ktoś z opozycji, czy tez tych łże-dziennikarzy powiedzial prawdę, to juz bym tym podłym i bez zasad oraz etyki lewackim bucom nie uwierzył!!!!
To permanentne niewyobrażalne wycie i rozdzieranie szat przez tych gnojków tak mnie zraziło do nich, ze gdy teraz widze te ich obłudne i podłe japy... te lisie zdradzieckie ślepia ich wodzusiów, te nadęte miny, to mi sie niedobrze robi...
----
Do radia TOK FM dzwoni facet i wyp. się na tematy polityczne:
Część 1: http://pl.youtube.com/watch?v=c1AePmHk2Ug
Część 2: http://pl.youtube.com/watch?v=hOKzjQZry3Q
Prześlij komentarz
<< Home