15.10.06

Czy nastanie moda na blogi o modzie?

Moda to temat, który sprawdza się w internecie. I to tak bardzo, że zajmujące się nią kolorowe miesięczniki wydają się passe. Całkiem jak dziewczyny w ciuchach z poprzedniego sezonu.

Bo śledząc takie internetowe skarbnice jak choćby podstawowy dla modo-maniaków magazyn "New York Fashion" (działa pod skrzydłami "New York Magazine"), trudno oprzeć się wrażeniu, że raz w miesiącu to zdecydowanie za mało, aby sprostać zasadzie depeche mode. Czyli bycia na bieżąco z najnowszymi trendami.
"New York Style" to świetny przewodnik po snobizmach świata mody i trendy stylach życia. Fantastycznie ilustrowany. Gorący i świeży. Już teraz można w nim zapoznać się z nowinkami na wiosnę/lato 2007.
Jest tam - a jakże - również spec-blog o modzie. Codziennie komentuje nowe kolekcje, imprezy modniarskie czy choćby projektantów.

Moda jest istną kopalnią złota.
Nic dziwnego, że internet stał się dla niej wymarzonym kanałem przepływu informacji i pozyskiwania klientów. Dostrzegł to już w listopadzie 2005 r. Krzysztof Urbanowicz, który odnotował wówczas w swoim blogu ważną transakcję na tym rynku:
"Sydsvenskan", jeden z największych szwedzkich dzienników regionalnych (grupa Bonnier) kupił bloga o modzie Manolo.se. To pierwsza tego typu transakcja w Szwecji. Jej wysokość jest nieznana.
Manolo.se jest uznawany za jeden z najbardziej opiniotwórczych blogów, tzn. mediów, w dziedzinie mody. W sierpniu br. miał 35.000 gości. Kilka dni temu padł ofiarą plagiatu ze strony portalu N24.se, który współpracuje z dziennikami „Svenska Dagbladet" i tabloidem "Aftonbladet".
Hitem jest nowojorski blog Fashion Addict Diary, czyli w skrócie F.A.D. (istnieje od 2004 r.). Jego autorka soczyście, czasem ostro opisuje światowe trendy. Nie ma tu miejsca na wazelinę, bo nawet kolekcjom największych projektantów może się dostać.

Z kolei Manolo's Prada Blog to ciekawe połączenie przedsięwzięcia handlowego z serwisem informacyjnym dla fanów domu mody Prada i szpilek od Blachnika.

Blogi o modzie łączą komentarz z ilustracjami. Bardzo często można tu trafić na rzeczy i tematy omijane przez klasyczne, drukowane magazyny.

W Polsce nie ma jeszcze ekspansji blogów o modzie. Ale warto odnotować blog "Moja Mała Autoutopia", którego autorką jest Persikka z Wrocławia. Zaznacza ona, że czasem pisze o modzie zupełnie niemodnie, no i przede wszystkim z własnego punktu widzenia. Ale tym ciekawiej się ją czyta, bo jej blog nie musi sugerować się względami komercyjnymi.
"Moja Mała Autoutopia" istnieje krótko (od lutego 2006 r.). I choć zawiera już sporo materiału, to prosiłoby się o więcej wpisów.

A może Wy znacie jakieś ciekawe blogi o modzie? Co o nich sądzicie?

Czy światek mody zastuka do bram bloggerów wierząc w ich siłę trendsetterską? Czy blogi to dobry teren dla działań marketingowych i PR-owskich w tej branży?

4 Comments:

At 16 października, 2006 18:18, Anonymous Anonimowy said...

Manolo Blahnik, nie Blachnik, Patrycjo :)
W sumie żadna różnica, bo i tak u nas mało kto wie, kto to jest Blahnik.

 
At 17 października, 2006 14:52, Blogger Patrycja said...

http://www.trifels.de/news/newsletter_112004/woman.htm
nawet w światku modniarskim jest raz Blahnik, a raz Blachnik:)- nawet w tekstach z samym zainteresowanym (choć na stronie shopu style jest Blahnik)
Różnica jest, albo i nie. Poza tym bez przesady - wcale nie tak mało osób wie kim ten pan jest.
ale za wnikliwe śledzenie wpisów bardzo dziękuję :)))))

 
At 17 sierpnia, 2008 21:22, Anonymous Anonimowy said...

Oczywiście że nastanie wpadnij na mój blog www.moda-plotki-anegdotki.blog.onet.pl pozdrawiam Cię

 
At 22 listopada, 2009 21:56, Blogger Basiakam said...

co prawda blog dopiero powstał ale zdaje sie interesujacy polecam
http://miejskamoda.blogspot.com/

 

Prześlij komentarz

<< Home