Czy nastanie moda na blogi o modzie?
Moda to temat, który sprawdza się w internecie. I to tak bardzo, że zajmujące się nią kolorowe miesięczniki wydają się passe. Całkiem jak dziewczyny w ciuchach z poprzedniego sezonu.
Bo śledząc takie internetowe skarbnice jak choćby podstawowy dla modo-maniaków magazyn "New York Fashion" (działa pod skrzydłami "New York Magazine"), trudno oprzeć się wrażeniu, że raz w miesiącu to zdecydowanie za mało, aby sprostać zasadzie depeche mode. Czyli bycia na bieżąco z najnowszymi trendami.
"New York Style" to świetny przewodnik po snobizmach świata mody i trendy stylach życia. Fantastycznie ilustrowany. Gorący i świeży. Już teraz można w nim zapoznać się z nowinkami na wiosnę/lato 2007.
Jest tam - a jakże - również spec-blog o modzie. Codziennie komentuje nowe kolekcje, imprezy modniarskie czy choćby projektantów.
Moda jest istną kopalnią złota. Nic dziwnego, że internet stał się dla niej wymarzonym kanałem przepływu informacji i pozyskiwania klientów. Dostrzegł to już w listopadzie 2005 r. Krzysztof Urbanowicz, który odnotował wówczas w swoim blogu ważną transakcję na tym rynku:
"Sydsvenskan", jeden z największych szwedzkich dzienników regionalnych (grupa Bonnier) kupił bloga o modzie Manolo.se. To pierwsza tego typu transakcja w Szwecji. Jej wysokość jest nieznana.Hitem jest nowojorski blog Fashion Addict Diary, czyli w skrócie F.A.D. (istnieje od 2004 r.). Jego autorka soczyście, czasem ostro opisuje światowe trendy. Nie ma tu miejsca na wazelinę, bo nawet kolekcjom największych projektantów może się dostać.
Manolo.se jest uznawany za jeden z najbardziej opiniotwórczych blogów, tzn. mediów, w dziedzinie mody. W sierpniu br. miał 35.000 gości. Kilka dni temu padł ofiarą plagiatu ze strony portalu N24.se, który współpracuje z dziennikami „Svenska Dagbladet" i tabloidem "Aftonbladet".
Z kolei Manolo's Prada Blog to ciekawe połączenie przedsięwzięcia handlowego z serwisem informacyjnym dla fanów domu mody Prada i szpilek od Blachnika.
Blogi o modzie łączą komentarz z ilustracjami. Bardzo często można tu trafić na rzeczy i tematy omijane przez klasyczne, drukowane magazyny.
W Polsce nie ma jeszcze ekspansji blogów o modzie. Ale warto odnotować blog "Moja Mała Autoutopia", którego autorką jest Persikka z Wrocławia. Zaznacza ona, że czasem pisze o modzie zupełnie niemodnie, no i przede wszystkim z własnego punktu widzenia. Ale tym ciekawiej się ją czyta, bo jej blog nie musi sugerować się względami komercyjnymi.
"Moja Mała Autoutopia" istnieje krótko (od lutego 2006 r.). I choć zawiera już sporo materiału, to prosiłoby się o więcej wpisów.
A może Wy znacie jakieś ciekawe blogi o modzie? Co o nich sądzicie?
Czy światek mody zastuka do bram bloggerów wierząc w ich siłę trendsetterską? Czy blogi to dobry teren dla działań marketingowych i PR-owskich w tej branży?
4 Comments:
Manolo Blahnik, nie Blachnik, Patrycjo :)
W sumie żadna różnica, bo i tak u nas mało kto wie, kto to jest Blahnik.
http://www.trifels.de/news/newsletter_112004/woman.htm
nawet w światku modniarskim jest raz Blahnik, a raz Blachnik:)- nawet w tekstach z samym zainteresowanym (choć na stronie shopu style jest Blahnik)
Różnica jest, albo i nie. Poza tym bez przesady - wcale nie tak mało osób wie kim ten pan jest.
ale za wnikliwe śledzenie wpisów bardzo dziękuję :)))))
Oczywiście że nastanie wpadnij na mój blog www.moda-plotki-anegdotki.blog.onet.pl pozdrawiam Cię
co prawda blog dopiero powstał ale zdaje sie interesujacy polecam
http://miejskamoda.blogspot.com/
Prześlij komentarz
<< Home