Blogi sprzedają towar i kreują wizerunek
Blogi "dźwignią handlu" i działań Public Relations? Jak najbardziej. Zwłaszcza że blogosfera jest już tematem zawodowych konferencji branżowych.
I tak na przykład dzisiaj Fundacja Internet PR oraz portal Gazeta.pl zorganizowały warsztat pod hasłem "Blogi w Public Relations". Poza możliwościami wykorzystania blogów w PR, uczestnicy warsztatu analizowali polską blogosferę i tendencje blogerskie. Moda to czy nie? Angażować się w blogi czy je omijać?
Blogi coraz częściej stają się interesującym narzędziem działań z zakresu e-PR. Firmy korzystają z nich nie tylko dlatego, że taka jest moda. Blogi - a zwłaszcza fakt, że jest ich tak wiele i są tak popularne - stają się ważnym źródłem wiedzy o potencjalnym kliencie. A z drugiej strony, blogi zakładane przez firmy dają dodatkowe możliwości kreowania wizerunku danego przedsiębiorstwa czy instytucji. Blogująca firma może komunikować się bezpośrednio z odbiorcą swoich produktów.
O e-PR pisze m.in Jerzy P. Szyfter, redaktor naczelny "Gazety Prawnej":
Internet głęboko przeobraził relacje między organizacją a jej otoczeniem zewnętrznym. Dwukierunkowy proces komunikacji sprawił, że przedsiębiorstwo stało się nie tylko nadawcą, ale i odbiorcą komunikatów, przy czym sama komunikacja odbywa się według modelu "równy z równym" (peer-to-peer). Hierarchiczną strukturę przekazywania informacji zastąpiła struktura pozioma. Sieć odmieniła tym samym relacje między firmą i klientem. Na naszych oczach wyłania się PR "jeden na jeden".(Public Relations w Internecie - Jerzy P. Szyfter. Wydawnictwo HELION 2006)
(...)
Każde działanie, jakie firma podejmuje w internecie ma wymiar piarowski. A więc, nie tylko firmowa witryna - jej treść, estetyka i funkcjonalność. Także każda wysłana przez firmę wiadomość elektroniczna i wypowiedź przedstawiciela firmy na forum dyskusyjnym (grupie dyskusyjnej) należą do sfery e-PR.
Dość przypomnieć start platformy cyfrowej n. Towarzyszył mu specjalny blog. O wykorzystaniu internetu jako kanału komunikacji marketingowej pisze też sporo Paweł Tkaczyk w swoim blogu.
Ale optymizm teorii to jedno. Praktyka ma znacznie smutniejszą twarz. Wystarczy pooglądać setki korporacyjnych stron www, na których kontakt z klientem kończy się wysłaniem maila do anonimowego speca-adresata i brakiem jakiegokolwiek odzewu. Rodzi się też pytanie: Czy wyrachowane zaangażowanie blogów w służbę marketingu nie zatrze ich autentyczności? Czy szerokie możliwości kreowania własnego wizerunku - jakie niewątpliwie daje blog - nie przysłonią sprawy najwazniejszej: istoty tego wizerunku?
Ale z drugiej strony, wykorzystanie blogów do działań PR w ramach kreowania wizerunku firmy jest ciekawym wyzwaniem, o czym zamierzamy pisywać na Piątej Władzy.
5 Comments:
Witam
generalnie kazde narzedzie marketingowe (a za takie trzeba uznac blogi) ma swoj cykl zycia - na razie BLOGI wydaja sie byc ostoja szczerosci i ludzkiej pozbawionej przesadnych konwencji i ozdobnikow e-komunikacji
ale pewnie za jakis czas "siła" blogów zredukuje się do zera i wszyscy beda pokladac nadzieje w innych "instrumentach"
podcasty, vlogi... jest jeszcze zapas instrumentow ktore sa przynajmniej w polskiej blogosferze rzadko uzywane
ja jestem spokojny :)
uszanowanie!
adam zygadlewicz
Zgadzam sie jak najbardziej. Blogi sa jednym z wielu narzedzi komunikacji. W zadnym przypadku nie ma mowy o jakiejkolwiek rewolucji. Poki co działa jeszcze efekt świeżosci i dlatego temat jest popularny. blogi narodzily sie z pamietnikarstwa i tylko jako takie przetrwaja tzn. bedą się rozwiajać ale głownie jako narzędzie komunikacji osobistej. Z punktu widzenia komunikacji firm znaczenie blogów jest marginalne ponieważ na palcach jednej ręki można policzyć pozytywne przypadki ich wpływu na cały biznes firmy. Reasumując będzie to narzędzie komunikacji ale o żadnej rewolucji nie ma mowy, szczególnie w przypadku firm.
Rewolucyjny dla firm - okazał się być Interenet jako taki.
Co do blogów - na całokształt komunikacji firm nie wpłyną, ale zapewne dadzą się "wykorzystać", a co za tym idzie i "skorzystać" w ramach mniejszych bardziej wąskich kampanii.
RX Pharmacy Online. Get Cheap Medication online. Buy Pills Central.
[url=http://buypillscentral.com/]Buy Discount Viagra, Cialis, Levitra, Tamiflu[/url]. rx generic pills. Cheapest pills pharmacy
When you order Viagra or some other meds in our shop you may be established Best Discount Viagra Pharmacy Online that this goods just of first-rate quality will be delivered to you certainly in time.
Prześlij komentarz
<< Home