24.4.07

Prof. Bronisław Geremek przestał być europosłem, bo się nie zlustrował! Zrobił to celowo?

Pisze o tym Dziennik.pl:
Prof. Bronisław Geremek, były szef dyplomacji, były lider opozycji demokratycznej, nie złożył w terminie oświadczenia lustracyjnego (...). I - zgodnie z polskim prawem - od 19 kwietnia nie jest już posłem do Parlamentu Europejskiego.
Dlaczego prof. Geremek nie chciał się zlustrować? Tego nie wiadomo. On sam był dla "Dziennika" nieuchwytny. Europoseł Bogusław Sonik (PO) stawia mocną hipotezę, że Geremek zrobił to celowo, by wywołać ogólnoeuropejską awanturę i skompromitować braci Kaczyńskich.

Nie chce mi się wierzyć w tę hipotezę. Ktoś tak szacowny jak prof. Geremek nie postąpiłby tak idiotycznie jak przypuszcza poseł Sonik.

Co o tym sądzicie?

16 Comments:

At 24 kwietnia, 2007 23:34, Blogger tolep said...

Słowa "Geremek" i "szacowny" w jednym zdaniu - to zabawne.

A swoją drogą, coś długo Sanhedryn na Czerskiej obraduje, bo na gazeta.pl jeszcze ani słowa...

Mówiąc serio - zgadzam się z pospiesznym komentarzem Leskiego w Salonie24.

 
At 24 kwietnia, 2007 23:50, Anonymous Anonimowy said...

A jednak podejrzewam, że Sonik ma rację.. Kolejny front walki z kaczyzmem>?
Zacytuję swoją babcię:
"Niby to wszystko takie demokraty ale jak do nich przyjdzie to gorsze niż Hitler i Stalin razem wzięte..Wodę ludziom z mózgu róbią"
:)
http://cybertrasher.o7.pl

 
At 25 kwietnia, 2007 01:08, Anonymous Anonimowy said...

Europoseł Geremek jest po prostu nadczłowiekiem. Prawo go nie obowiązuje.

 
At 25 kwietnia, 2007 01:40, Blogger Z. said...

Ja podejrzewam że teorie wysuwane w dzienniku są bliskie prawdy - chodzi o maksymalne skompromitowanie lustracji, przy jednoczesnym nagłośnieniu sprawy.
Oczywiście sporo ludzi argumentuje że to ośmieszy Polske na arenie międzynarodowej, ale mam wrażenie że w tej dziedzinie gorzej już być nie może.
A to że Prof. Geremek wyjdzie przy okazji na bohatera - nie przeszkadza mi akurat wcale.

 
At 25 kwietnia, 2007 09:05, Blogger Unknown said...

A moze ma to zwiazek z kwitami ze Stasi?

 
At 25 kwietnia, 2007 09:08, Anonymous Anonimowy said...

Zaraz zaraz, ma Gieremek prawo tak postąpić, i ma nawet prawo działać "w ściśle określonym celu". Np. takim, aby po stwierdzeniu wygaśnięcia mandatu złożyć w tej sprawie skargę do Trybunału Konstytucyjnego na niezgodność przepisu z konstytucją bądź z jakimiś tam prawami europejskimi.

Być może chodzi mu o to właśnie, że eurodeputowani rządzą się europrawami i prawo krajowe nie ma nic do tego. Ale nie wiem.

 
At 25 kwietnia, 2007 09:09, Anonymous Anonimowy said...

a dopuszczacie taką możliwość, że on po prostu ma POGLĄDY?
tak.. teoretycznie? ;-)
(ja wiem, to coraz rzadziej spotykana, ginąca cecha; nie tylko wśród Polityków... i daje sie leczyć.)
ps.
z gory dziękuję za słowa napaści, które zaraz przeczytam...;-)

 
At 25 kwietnia, 2007 09:31, Anonymous Anonimowy said...

ja nie rozumiem, dlaczego nie pochwalić się tym, że przez całe życie było się uczciwym człowiekiem....

 
At 25 kwietnia, 2007 10:17, Anonymous Anonimowy said...

Widocznie czegoś się pan prof. boi i nie zamierza traktować prawa poważnie..
Postawa postawą ale zidiocenie doszło już do szczytu ;)

 
At 25 kwietnia, 2007 10:30, Blogger Z. said...

Jest prawo i Prawo.
To jest raczej prawo.
A akt obywatelskiego nieposłuszeństwa, aby następnie móc bezprawnę decyzję zaskarżyć to normalny sposób walki ze złym prawem w demokratycznym państwie.

 
At 25 kwietnia, 2007 10:43, Anonymous Anonimowy said...

Każdy ma prawo podważać każdą normę prawną. Dopóki TK nie orzeknie prawomocnie, że nie ma racji, może się nawet kłócić, że rację ma.

Ustawa daje możliwość niezłożenia oświadczenia - stąd przecież owa sankcja - więc nie widzę większego halo.
Natomiast nie sądzę, żeby się czegoś obawiał. Gieremek był wszakże lustrowany pod rządami poprzedniej ustawy.

 
At 25 kwietnia, 2007 11:48, Anonymous Anonimowy said...

http://www.tvn24.pl/0,1504280,wiadomosc.html
A jednak jest to idiotyczne..
"Swoją decyzję o nie złożeniu oświadczenia Geremek nazwał "aktem protestu". Zapowiedział, że jeśli konsekwencją jednak będzie utrata przez niego mandatu, to pozostanie aktywny w polityce. - Jestem politykiem i będę politykiem - oświadczył.

- Nie złożyłem oświadczenia lustracyjnego z powodów moralnych i z pełną świadomością konsekwencji. Podejmując decyzję o tym, że nie złożę ponownie oświadczenia lustracyjnego, myślałem o ludziach słabych, których godność jest poniewierana - tłumaczył Bronisław Geremek."
Natomiast ja myślę o ludziach których godność była poniewierana..
I nie jakimiś wydumanymi karami typu- zabronienie doktoratu ale więzienie czy tortury..
Widocznie Geremka myśli idą w innym kierunku i wie, że "towarzysze" unijni będą go bronić..
W imię mało konkretnego prawa do obywatelskiego nieposłuszeństwa, demokracji, tolerancji, wolności słowa ple ple ple .. ;]

 
At 25 kwietnia, 2007 15:11, Anonymous Anonimowy said...

Jakkolwiek będziesz to oceniał - ma prawo do takiego działania.

 
At 25 kwietnia, 2007 20:14, Anonymous Anonimowy said...

Kazdy ma prawo ale czy ONI mają prawo?
http://unicorn.ricoroco.com/nucleo/?itemid=18

 
At 27 kwietnia, 2007 14:54, Anonymous Anonimowy said...

"Ktoś tak szacowny jak prof. Geremek nie postąpiłby tak idiotycznie "

a czemu niby nie? przecież nie pierwszy raz obsmarowuje Polskę i Kaczorów na arenie międzynarodowej. Mam tylko nadzieję, że nie ma nic agenturalnego za uszami.

 
At 04 maja, 2007 22:33, Anonymous Anonimowy said...

WE FRANCJI .......MIESZKAMY JUZ OKOLO 25 LAT TU JA JESTEM INWALIDA 80% UTRATY ZDROWIA ZONA PRACOWALA W SZPITALU JAKO OPIEKUNKA DO CHORYCH A Z ZAWODU JEST KINEZYKOTERAPEUTA TO DYREKCJA ZMUSZALA JA TEZ DO TEJ PRACY MUSIALA PRACOWAC JEDNOCZESNIE JESZCZE JAKO SPRZATACZKA I.T.P. NIE PLACILI JEJ NADGODZIN WARUNKI BYLY TAKIE BASEN BYL W PIWNICY OKNA POZABIJANE MUSIALA NOSIC PACJENTOW 80-90 kg MARTWEJ WAGI(bezwladnych) WENTYLACJA ZLA PO PRAWIE 12 LATACH STRACILA ZDROWIE I ZLOZYLA DEKLARACJE CHOROBY ZAWODOWEJ I OD TEJ PORY DYREKCJA ZE SWOIMI PRZYDUPASAMI ROWNIEZ Z POLSKI ZACZELA WSZYSTKO ROBIC ZEBY SIE SAMA ZWOLNILA I CORAZ WIECEJ DOKUCZALA ALE NIE UDALO IM SIE ZASTRASZYC WYMUSIC NICZEGO I DOPROWADZILI JA DO TAKIEGO STANU ZDROWIA ZE MOGLA UMRZEC NA STANOWISKU PRACY WIDZAC ZE NIE UDA IM SIE POZBYC JEJ A STALO SIE TO GROZNE DLA NICH POSTANOWILI ZWOLNIC JA DYSCYPLINARNIE ZA OPUSZCZENIE NIBY STANOWISKA PRACY DUZO MOZNA BY BYLO PISAC O TYM JAK PRACOWALA TO OSTATNIO NIE PLACILI JEJ CHOROBOWEGO JAK DO TEGO CZASU A CHORUJE JUZ 18 MIESIECY KASA CHORYCH-CPAM A KASA RODZINNA- CAF - PRZESTALA PLACIC NAM POMOCY NA MIESZKANIE-APL- ZEBY NAS NASTRASZYC WYSYLALI POLICE- BEZ ZADNYCH POWODOW KTORA BEZ ZADNEGO POWODU NAKAZU WLAMALA SIE DO MOJEGO DOMU POWYKRECALI MI RECE ZALOZYLI KAJDANKI DO TYLU ZEBY MNIE JESZCZE WIECEJ BOLALO(jestem inwalida 80% utraty zdrowia )JESTEM PO OPERACJINA SERCE NIE POZWOLILI WZJAZC MI LEKARSTWA NA SERCE Z MIKIM SIE SKATAKTOWAC ZACHOWALI SIE JAK BYM BYL TERORYSTA A JESTEM BARDZO CHORYM CZLOWIEKIEM TO ONI ZROBILI GORZEJ OD TERORYSTOW ASYSTENTKI SOCJALNE NIE INTERWENIUJA A JESZCZE DEZIMFORMUJA... MAIRE GDZIE MIESZKAM TEZ UDAJE ZE O NICZYM NIE WIE ADMINISTRACJE PANSTWOWE NIE WYPLACAJA NALEZNYCH PRESTACJI I BLOKUJA SPECJALNIE ...ZEBY ZABIC CZLOWIEKA NIE TRZEBA STRZELIC KULKI W GLOWE ANI WLOZYC NOZ W PLECY A MOZNA ZABIC TORTURAMI MORALNYMI PSYCHICZNYMI FIZYCZNYMI.... A ROBIA TO Z PREMEDYTACJA KOMORNIKOW PROBOWALI WYRZUCIC NAS Z MIESZKANIA ZA TO ZE KASA -(CAF) NIE PLACILA MI NALEZNEGO DODATKU A TAK SOBIE WSZYSTKO CALY LANCUCH USTALIL PONIEWAZ NAROBIL PRZEKRETOW I MYSLELI ZE NAS NASTRASZA A POPROSTU STRACILISMY ZDROWIE STAN ZDROWIA POWAZNIE SIE POGORSZYL Z MOZLIWOSCIA ZGONU W KAZDEJ CHWILI.... JEST TO RASIZM NIE PRZESTRZEGANIE PRAW CZLOWIEKA SPRAWY KRYMINALNE NADAJACE SIE DO PROKURATURY ALE OSOBY KTORE POWINNY TO ZROBIC UKRYWAJA WSZYSTKO CZYM STAJA SIE TAK SAMO PRZESTEPCAMI...MOZNA DLUGO PISAC TAKA JEST CZESC FRANCUZOW TAKIE TU JEST LIBERTE EGALITE FRATERNITE......... TAK PRZESTRZEGAJA PRAWA CZLOWIEKA W UNII EUROPEJSKIEJ W TYM WYPADKU CHODZI O FRANCJE....

 

Prześlij komentarz

<< Home