2.3.09

"Polska The Times" - najbardziej nieudany pomysł w historii polskiej prasy?

Krzysztof Urbanowicz, analizując na swoim blogu reakcję polskich dzienników na kryzys, nie zostawił suchej nitki na projekcie Polskapresse nazywając całe przedsięwzięcie: najbardziej nieudanym pomysłem w historii polskiej prasy.

Prezesi części oddziałów Polskapresse dowiedzieli się o likwidacji wydań z komunikatu prasowego. Świadczy to albo o fatalnej komunikacji w Polskapresse, albo o tym, że decyzję podjął nie zarząd, tylko sam Aleksander Diekmann (syn Axela Diekmanna, właściciela Verlagsgruppe Passau i PolskaPresse), który od kilku miesięcy podobno wziął się osobiście za operacyjne zarządzanie polskim zarządem, albo o jednym i drugim.

W mojej ocenie „Polska The Times" jest najbardziej nieudanym projektem w historii polskiej prasy codzienniej od 1989 roku. I prawdą jest - jak mówi prezes Stanek-, że Polskapresse nie jest na sprzedaż, ale nie dlatego, że właściciele grupy - niemiecka rodzina Diekmanów, nie chcą jej sprzedać, tylko dlatego, że już nie ma na nią chętnych.


(Krzysztof Urbanowicz - 28.02.09)

O kłopotach grupy i likwidacji dodatków lokalnych pisaliśmy klika dni temu. Jednak taka ocena - to już symptom poważnego kryzysu. Jeszcze kilka lat temu Polskapresse należała do pierwszej ligi graczy na naszym rodzimym rynku. Na samym Dolnym Śląsku - przejęcie Słowa Polskiego i Wieczoru Wrocławia, miało dać "nowej" gazecie palmę pierwszeństwa. Tak się jednak nie stało. Szeroko promowany projekt: dziennik Polska, łączący informacje krajowe z lokalnymi, nie odegrał żadnej znaczącej roli. Nie pomogło nawet nazwisko Tomasza Wróblewskiego, który ostatecznie w listopadzie 2008 roku pożegnał się grupą.
Nie ma co już płakać nad rozlanym mlekiem, ale jak się okazuje nawet najbardziej spektakularne analizy rynkowe i plany bywają palcem na wodzie pisane.

4 Comments:

At 03 marca, 2009 08:38, Anonymous Anonimowy said...

chyba tak. Bo wybiórcza (no dobra - wiadomo jaka spółka) robiąc szaraczków akcjonariuszy w bambuko na padnięciu pewnego periodyku, co to był "zbankrutował" pewną kasę co najmniej odzyskała :) więc nie można tego wydarzenia nazwać "klapą" :)

 
At 03 marca, 2009 12:59, Anonymous Anonimowy said...

Poza tym projekt Polska The Times był słabym, bo miał złe podstawy biznesowe. Żeby miał ręce i nogi, trzeba się było dogadać z Mediami Regionalnymi, stworzyć jedną firmę , która ma w swoim portfolio wszystkie znaczące regionalne dzienniki i wtedy coś próbować. Na jednej nodze (połowie województw) to tylko bocian może stać i to nie za długo.

 
At 13 marca, 2009 16:19, Blogger gregpo said...

Ten komentarz został usunięty przez autora.

 
At 13 marca, 2009 16:20, Anonymous Anonimowy said...

No szkoda. Mi sie calkiem dobrze czytalo to pismo.

 

Prześlij komentarz

<< Home