10.6.09

Co NBP ukrywa przed IPN?

- NBP pod przewodnictwem prezesa Sławomira Skrzypka odmawia wydania nam dokumentów dotyczących podziału banku centralnego po 1989 roku - powiedział we wtorek we Wrocławiu Łukasz Kamiński, od niedawna p.o. szefa Biura Edukacji Publicznej w IPN (na tym stanowisku zastąpił Jana Żaryna).

Przypomnę, że dwadzieścia lat temu z Narodowego Banku Polskiego została wydzielona cała grupa banków, które później przeważnie zostały sprzedane dużym bankom zachodnim.

(Łukasz Kamiński był gościem salonu prowadzonego przez DolnySlask24.info).

3 Comments:

At 10 czerwca, 2009 14:15, Blogger antyfaszysta said...

Poproszę Autora wpisu o rozszerzenie wątku, bo przeczytałem i zgłupiałem! Sięgam więc po ustawę o IPN, czytam... Nie znajduję!
Czy ktoś mi jest w stanie odpowiedzieć na jakiej podstawie IPN domaga się udostępnienia dokumentów NBP? Czy może chodzi tylko o rozumowanie typu: "Nam nie chcą pokazać? NAM? Widocznie coś mają na sumieniu!" A jeśli okaże się, że to IPN ma rację, to czy IPN może zażądać ode mnie, bym udostępnił swoje świadectwa szkolne sprzed 31 lipca 1990 r? Mam tyle lat, że przed 1990 r. mogłem już być zwerbowany i oceny z zachowania mogłem mieć przydzielone z „odpowiedniego ministerstwa”.

A przecież jedną z zasad państwa prawa jest działalność jego instytucji w ramach ściśle określonych zasad.

 
At 10 czerwca, 2009 14:26, Blogger Łukasz said...

@ Antyfaszysta,

Niestety, nie znam szczegółów. Zajawiam temat, bo wydaje mi się ciekawy.

Twoje pytania są w zasadzie słuszne. Aczkolwiek podejrzewam, że IPN prowadzi jakiś projekt badawczy obejmujący bankowość. Dlaczego więc nie miałby zwracać się do NBP z prośbą o udostępnienie jakichś dokumentów?

 
At 10 czerwca, 2009 14:36, Blogger antyfaszysta said...

@ Lukasz
No nic... poczekamy i popatrzymy jak to się rozwinie:-) Ja po prostu taki legalista już jestem...

 

Prześlij komentarz

<< Home