12.12.06

Polak w globalnej strukturze Leo Burnett - gigancie świata reklamy

Nowe rozwiązania strukturalne w jednej z najbardziej kreatywnych i efektywnych agencji reklamowych na świecie Leo Burnett. Od dziś za jej globalną strategię będzie odpowiadać specjalnie powołany team organizacyjny. W jego skład wszedł Polak - Jarosław Ziębiński. Dotąd szef Leo Burnett Polska.

Leo Burnett ma oddziały niemal na całym świecie. Kampanie prowadzone pod tym szyldem były wielokrotnie nagradzane.

Agencja działa wedle wytycznych, jakie stworzył jej założyciel Leo Burnett (1891-1971). To właśnie ten dziennikarz, a następnie copywriter jest ojcem sukcesu swojej założonej w 1935 r. firmy. Burnett zmienił podejście do reklamowanego produktu. Zamiast przekonywać ludzi do jego zalet, wolał budować sieć skojarzeń emocjonalnych towarzyszących reklamie produktu.
Notabene, do listy autorskich pomysłów Burnetta należy dopisać również i to, że z jego agencją kojarzą się jabłka.

Prawdziwym rarytasem jest główna strona internetowa agencji Leo Burnett. Powstała w 70. rocznicę założenia agencji. Jest dowodem designerskich umiejętności projektantów związanych z agencją oraz niebanalnego, pozbawionego jarmarcznego przeładowania detalem podejścia do kompozycji strony i zamieszczonych na niej materiałów. Strona została zauważona i doceniona także w Polsce.

Na naszym rodzimym podwórku agencja Leo Burnett jest autorem pierwszej ogólnopolskiej kampanii, której tematem było funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w społeczeństwie (2000 r.).

Również za szefowania Jarosława Ziębińskiego agencja Leo Burnett Polska odmówiła w 2003 r. udziału w Kreaturze - ogólnopolskim konkursie reklamy. Szefom polskiego LB nie spodobały się kryteria konkursu oraz jego kostyczna i nie wnosząca nic nowego formuła.

2 Comments:

At 13 grudnia, 2006 02:15, Anonymous Anonimowy said...

Strona?

Flash-only.

A to sobie nie obejrzę. A tak zachęcaliście.

(tak, celowo wywaliłem flasha z systemu,m nie korzystam, nie używam).

 
At 13 grudnia, 2006 19:30, Blogger Patrycja said...

Niestety większość popisowych stron preferuje "bajery" z Flash w roli głównej. Choć spora z nich część nie nadaje się do oglądania, nie mówiąc już o nawigacji. Ale właśnie www LB jest przykładem, że mozna z bajerem, ale przy zachowaniu zdrowego rozsądku:) -i warto choć na chwile tego Flash'a włączyć:)

 

Prześlij komentarz

<< Home