10.9.07

Polskie miasta w Second Life

Polska klonuje sama siebie w wirtualu. W Second Life powstają odpowiedniki polskich miast. Pierwszy był Kraków. Wkrótce będą tam też Wrocław, Łódź, Gdańsk, Warszawa, Poznań, Katowice i Zakopane.

Wszystko to za sprawą agencji reklamowej Supremum Group. O ekspansji polskich miast w Second Life pisze ona na swojej stronie.

Nawiasem mówiąc, w ten właśnie sposób owa agencja prowadzi naprawdę genialną akcję autopromocyjną. Autorzy tekstów o wirtualnych odpowiednikach polskich miast - choćby ja tutaj, albo Marcin Chlewicki, który pisze o "Second Wrocławiu" w "Gazecie Wyborczej Wrocław" - nie mogą nie wspomnieć o Supremum Group. Wspaniały, wręcz podręcznikowy przykład buzz marketingu!

Ale wracam do wirtualnych miast. W sumie jest mi miło, bo:
1. Na początku stycznia prognozowałem, że tak jak rok 2006 był rokiem blogosfery, Web 2.0 i YouTube, tak z kolei rok 2007 będzie rokiem Second Life.
2. W czerwcu pisałem (acz - że tak powiem - niskonakładowo), że przyszłością działań promocyjnych naszych samorządów będą serwisy społecznościowe i właśnie Second Life.

Tak więc słowo staje się ciałem. Mam tylko nadzieję, że zabawa w zarządzanie miastem wirtualnym nie pożre zbyt dużo czasu niektórym realnym prezydentom :)

2 Comments:

At 11 września, 2007 10:25, Blogger Unknown said...

Przyszłością inwestycji samorządowych na promocję może rzeczywiście będzie SL, jeśli samorządowcom wbije się do głowy jeszcze więcej buzzu. Pytanie tylko, czy ktoś z tych wirtualnych miast będzie korzystać? GW wczoraj znów pisała o SL, tekst zaczyna się od stwierdzenia "9 milionów użytkowników". Brzmi dumnie. Kilka tysięcy Polaków brzmiałoby mniej atrakcyjnie - a osobiście uważam, że samorządowcy lepiej nauczyliby się blogować, używać RSSu, zamiast przylizywać grzywki awatarów itp.

 
At 11 kwietnia, 2008 00:22, Blogger Unknown said...

Tylko jakoś polskiego języka tam brakuje

 

Prześlij komentarz

<< Home