1.2.08

Żołta kartka dla Naszej Klasy

Są pierwsze wyniki wyniki kontroli GIODO na portalu społecznościowym Nasza Klasa. Okazuje sie, że dane użytkowników nie są dobrze zabezpieczane.

Rzecznik Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych Małgorzata Jasak-Kałużyńska powiedziała PAP, że po kontroli inspektorzy GIODO stwierdzili, że obecnie funkcjonujące mechanizmy zabezpieczające dane na tym portalu "nie są wystarczające i wymagają uzupełnienia". W poniedziałek w południe na konferencji prasowej w biurze GIODO w Warszawie zostaną zaprezentowane szczegółowe wyniki kontroli portalu oraz zalecenia. Na konferencji będzie obecny także przedstawiciel portalu. W poniedziałek, gdy trwała jeszcze kontrola GIODO, Michał Serzycki zapewniał, że "na pewno nie dojdzie do zamknięcia portalu".

O zamieszaniu związanym z Naszą Klasą pisał niedawno Łukasz. Zresztą o słabych zabezpieczeniach portalu można przeczytać w sieci (na przykład tutaj).

Warto przypomnieć sobie też tekst Łukasza i zastanowić się czy teraz nie powinny zostać skontrolowane inne polskie portale społecznościowe, na przykład Goldenline ... I pamiętać, że to my swoje dane wstawiamy do tego typu portali!

9 Comments:

At 01 lutego, 2008 19:21, Blogger pnp said...

nasza-klasa jest spoko!

 
At 01 lutego, 2008 21:16, Anonymous Anonimowy said...

I nawet jeśli Agora walnie w swojej Wyborczej jeszcze 500 tys. artykułów jaka to Nasza klasa jest beznadziejna i straszna, a Agorowe portale społecznościowe super i ekstra gites fajne, to nie zmieni to faktu, że Nasza klasa rządzi, a Agora jest żałosna w swoich pseudodziennikarskich próbach zdyskredytowania konkurencji.

Czytacie to ludzie Agory? Wstydźcie się!

 
At 01 lutego, 2008 22:10, Anonymous Anonimowy said...

Wyniki tej kontroli są naprawdę niesamowicie zaskakujące. Tia, jasne.

Kończ się wreszcie temacie n-k. Kończ się wreszcie n-k.

(I wcale nie jest zawistny, lecz po prostu znudzony).

 
At 02 lutego, 2008 11:30, Blogger pinio said...

meehau:
7 milionów ludzi nie nudzi 8-)

 
At 02 lutego, 2008 16:46, Anonymous Anonimowy said...

anonimowy>Czytacie to ludzie Agory? Wstydźcie się!

Luzie z naszej-klasy chyba po każdym arcie w Wyborczej zacierają ręce z uciechy. Źle czy dobrze byle po imieniu. I stąd te 7 milionów.

 
At 03 lutego, 2008 06:37, Anonymous Anonimowy said...

Smieszne. Chciałoby się Agorze i całej reszcie powiedzieć krótko - od...cie się od Naszej Klasy. Sam daję swoje dane, bo mam na to ochotę. To jest moja suwerenna decyzja. I GIODO nic do tego.
Poza tym to kretynizm, ponieważ TREŚCIĄ Naszej Klasy są właśnie dane osobowe - imiona, nazwiska, szkoły, miasta, w których uczestnicy mieszkają. I na tym polega jej siła.

 
At 03 lutego, 2008 10:15, Blogger pinio said...

all:
Pomijając wątek Agory, trzeba jednak pamiętać, że szefowie portalu NK powinni dokonać wszystkiego żeby chronić dan użytkowników. Skoro GIODO znalazło luki powinno się je wypełnić i tyle ...

 
At 03 lutego, 2008 13:04, Anonymous Anonimowy said...

Ktoś z byłej mojej klasy umieścił zdjecie szkolne z lat '80 na tym portalu. Jestem na tej fotografii i nie widzę w tym problemu. Następnego dnia ktoś inny podpisał osoby na zdjeciu imieniem i nazwiskiem wskazując konkternie gdzie która się znajduje. I powstał problem, ja nie zapisywałem się do portalu nasza-klasa.pl i z racji pewnych sytuacji życiowych nie jest dla mnie korzystne być w taki sposób identyfikowanym. Pozatym nieroztropni znajomi znajdujący się na zdjeciu pozostawili wiele informacji o sobie (imię nazwisko, kontakt, tel., email a nawet adres zamieszkania) ale to juz ich problem !!! JA napisałem do portalu nasza-klasa.pl, z prośbą o usuniecie mojego imienia i nazwiska z podpisu zdjecia, napisałem kilka razy, dzwoniłem, tłumaczyłem, prosiłem...po ponad miesiącu dostałem e-mail że "tego" nie usuną !!! Napisałem do NK, że informacje te to moje dane osobiste i w myśl ustawy ......wzywam do usuniecie ich w terminie 7 dni. Pozostałe to bez odpowiedzi, wobec tego udałem się do RKP W-wa III i po wielu perypetiach przyjeto moje zawiadomienie, sprawę zgłosiłem też do GIODO....straciłem czas, poniosłem koszty itd. Od początku sprawę chciałem załatwic normalnie ale obawiam się osoby odpowiedzialne za NK mają mnie "w dużym poważaniu" i bedzie teraz duży problem !!!
PRZECIEZ MOZNA BYŁO USUNAC MOJE IMIE I NAZWISKO i nie było by problemu....

 
At 22 lipca, 2008 21:18, Anonymous Anonimowy said...

witam, mam duże zastrzeżenia co do portalu Nasza Klas. Ponieważ spotkało mnie to osobiście i wiem że mogą robić co im się żywnie podoba. Otóż bez żadnej informacji czy e-mailem, czy przez GG poprostu zostało moje konto zablokowano. Nawet nie wytłumaczono mi czemu. Nie mogę ani go skasować, ani założyć nowego, gdyż moje nazwisko ma blokadę. Uważam że jest to nie w porządku wobec klienta jakim się stałam rejestrując się na ich portalu. Powinni mnie poinformować o tym jakie mają do mnie zastrzeżenia i dlaczego zablokowali mnie.
Przez to nie masz szans na obronę.

Natomiast jeśli chodzi o kontakt z kimkolwiek, jest to bardzo trudne, wręcz nie możliwe.
Jedynie mogą się z nimi kontaktować ci co chcą umieścić reklamę lub współpracować z portalem Nasza Klasa.
Próbowałam kilka krotnie skontaktować się z kimś z portalu nasza klasa poprzez e-mail, lecz nie uzyskałam żadnej odpowiedzi.

Właśnie taki jest portal Nasza Klasa.
Nic dodać, nic ująć.

 

Prześlij komentarz

<< Home