27.3.09

Tajemnice Dolnego Śląska - Transylwania 5Władzy:-)



Tajemniczość - oto dewiza wizerunkowa na promocję Dolnego Śląska. Taką strategię przedstawiła agencja Eskadra, która zajęła się marką naszego regionu.

O "sposobie na Niemców" w ramach tej strategii możecie przeczytać tutaj. W rozmowie pada sformułowanie - Dolny Śląsk jak Transylwania (też tak uważamy, ale o tym dalej...)
Miejmy nadzieję, że tym razem ta inwestycja opłaci się regionowi i wyjdzie na zdrowie wszystkim (zdrowie też jest jednym z filarów strategii;-)
Ale...
O promocji Dolnego Śląska pisaliśmy na łamach 5Władzy wiele razy. W jednym z postów (październik 2007) piszemy właśnie o tym, że "kochamy naszą małą Transylwanię":-) Tym bardziej pozostaje się nam radować, że i oto słynni na całą Polskę spece od marketingu regionów również zauważyli podobieństwo i pewien wspólny czar wspólny dla tych dwóch krain.
Tylko, że...
Strategia cieszy, zwłaszcza jej filary wizerunkowe i założenia. Jednak taki wizerunek Dolnego Śląska przez lata propagowała już Joanna Lamparska, dziennikarka i podróżniczka. Nikt jak ona nie przyczynił się do budowy marki Dolnego Śląska. Gdyby więc zebrać wszystkie "niezwykłości" zawarte w strategii Eskadry okazałoby się, że w sumie od dawna funkcjonowały w publicznej sferze - co więcej zostały już nazwane i zaakcentowane przez samych Dolnoślązaków. Pytanie, czy nie lepiej było się zintegrować lokalnie i zrobić to samemu? Wyszło by taniej - na pewno. Inna sprawa: a może taka nasza mentalność - musi przyjść ktoś zewnątrz żeby pozbierać w garść to o czym wszyscy tu na miejscu wiemy, tylko nie potrafimy tego jakoś konstruktywnie potraktować.
Trudno.
Ale... Transylwania - cieszy:-)))))

* na zdjęciu prawdziwa Transylwania w kadrze Moniki.

Etykiety: , , , , ,

1 Comments:

At 28 marca, 2009 01:04, Anonymous Anonimowy said...

zDolny Śląsk :-)

 

Prześlij komentarz

<< Home