29.9.09

Królowa netu jest tylko jedna - Rania


Rania Al-Abdullah - jakbyśmy powiedzieli w Polsce - z domu al-Jasin, to kobieta niesamowita. Królowa Jordanii, muzułmanka, matka czworga dzieci, honorowy pułkownik jordańskich sił zbrojnych, zapalona działaczka na rzecz poprawy życia kobiet na Bliskim Wschodzie, propagatorka edukacji, jedna z najpiękniejszych kobiet na świecie (chyba nie ma co do tego wątpliwości:-) oraz blogerka i internautka.

Temat królowej Ranii i jej aktywności w sieci pojawił się w dyskusji na 5Władzy z dwóch powodów. O pierwszym będzie w PS, a drugi sprowokował Łukasz, który zwrócił uwagę na oficjalny kanał Ranii w serwisie YouTube. Jest aktualizowany nie tylko bardzo często, ale jego zawartość zdecydowanie odbiega od standardowych celebryckich kanałów. Aktywność Ranii dotyczyła wypowiedzi na temat sytuacji kobiet na Bliskim Wschodzie oraz walki ze stereotypami panującymi w Europie Zachodniej na temat ich życia. Rania nie uciekając od problemów stara się jednocześnie pokazać specyfikę życia kobiet, ich tradycję, potrzeby oraz możliwości rozwoju.
W ubiegłym roku, szczególną uwagę zwróciła akcja Ranii, kiedy to w krótkim viralu zwróciła się z prośbą o przesyłanie na jej adres stereotypów na temat muzułmanów, z którymi ona osobiście się zmierzy i ustosunkuje.
Jak widać lekcję dotyczącą działań w ramach buzz marketing Rania odrobiła doskonale.



Królowa ma również swoją oficjalną stronę (zamieszcza też posty), profil na Facebook oraz jest mistrzynią Twittera, gdzie można za Ranią codziennie podążać. Jak na tym tle wypadają europejskie królowe i księżniczki? Słabo. Zarówno pod względem ogarnięcia internetu jak i stylu:-). Ale być może to dlatego, że w naszych warunkach nie bardzo wiadomo co monarchia ma robić.

W każdym bądź razie warto czasem z ciekawości zaglądnąć na którąś ze stron Ranii.

Ps. pretekstem do spojrzenia na jordańską specyfikę jest to, że nasza PR/marketingowa część 5Władzy znalazła się właśnie w ostatnim etapie postępowania konkursowego jordańskiego ministerstwa pracy (w ramach uczestnictwa w złożonym konsorcjum) na rzecz Awareness Campaign to Raise the Image of Employment-Technical and Vocational Education and Training.

Etykiety: , ,